Koleje Wielkopolskie otrzymały jedną ofertę na zakup używanych, spalinowych zespołów trakcyjnych. Złożyło ją konsorcjum Modertransu oraz PTS, które ma do zaoferowania dwa pojazdy Atribo zakupione z Włoch.
Używane pojazdy ściągnięte z Włoch przez Modertrans i PTS mogą znaleźć nabywców. Spalinowe zespoły trakcyjne Atribo właśnie zostały zaoferowane Kolejom Wielkopolskim. Przypomnijmy, że przewoźnik prowadzi przetarg na zakup dwóch używanych, 70-metrowych jednostek spalinowych, o którym więcej
piszemy tutaj.Konsorcjum PTS oraz Modertrans wyceniło dostawę dwóch pojazdów na 36,629 mln złotych brutto, co mieści się w budżecie KW określonym na 38,745 mln złotych brutto.
Kupowane przez KW zespoły trakcyjne mają zabierać na pokład minimum 140 osób na stałych miejscach siedzących oraz co najmniej 4 osoby na miejscach uchylnych, oraz minimum 160 osób na stojąco. Długość pojazdów ma nie przekraczać 70 metrów, a prędkość eksploatacyjna nie może być niższa niż 120 km/h.
Dwa pojazdy Atribo zostały ściągnięte z Włoch do Polski
w ubiegłym roku. Aktualnie trwa ich “polonizacja” oraz przystosowywanie do ruchu na terenie naszego kraju.
Koleje Wielkopolskie potrzebują spalinowych jednostek do
obsługi linii do Wągrowca, która ma ograniczoną przepustowość i brakuje tam miejsca do uruchomienia kolejnych połączeń. Dłuższe jednostki mają temu zaradzić do czasu
elektryfikacji linii do Wągrowca.